Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Internetového obchodu www.vyskilluj.sk, vrátane všetkých domén druhej

rady

I. Všeobecné ustanovenia

1.1.Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb.

Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“),

zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej iba

„Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č.102/2014 Z. z. o ochrane

spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy

uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov

Predávajúceho v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom

obchode v platnom znení. A upravuje právny vzťah medzi Predávajúcim,

ktorým je:

1.2.Predávajúcim je spoločnosť

Obchodné meno: Vyskilluj s. r. o.

Sídlo: Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika

Zapísaná v registri Okresného súdu Trnava, Oddiel Sro, Vložka číslo 47906/T

IČO: 53388178

DIČ: 2121360032

Bankový účet: SK29 1100 0000 0029 4909 3601

Predávajúci nie je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/

(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo

služieb ponúkaného Predávajúcim v Internetovom obchode Predávajúceho, a

ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto

Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich

spotrebiteľa, v zmysle platnej legislatívy Slovenskej republiky, najmä zákonov,

zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru aleboposkytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy

uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákona č.

250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

1.3.Emailový kontakt kontakt na Predávajúceho je:

Email: info@vyskilluj.sk

1.4.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je:

Vyskilluj s. r. o., Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika

1.5.Tento Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Kupujúceho, ktorý

je spotrebiteľ pri uplatňovaní práv z vád veci (tovaru), alebo služieb v zmysle

uzatvorenej kúpnej zmluvy na diaľku s Predávajúcim prostredníctvom

elektronického obchodu Predávajúceho www.vyskilluj.sk, vrátane všetkých

domén druhej rady

1.6.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá

odoslala objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového

formulára využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími

diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

1.7. Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní

kúpnej zmluvy prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho,

nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.

1.8.Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi

Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim.

1.9.Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady

medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý je právnická osoba alebo fyzická

osoba podnikateľ, ktorý koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti /osoby,

ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa/ sa riadia podľa zákona č. 513/1991 Zb.

Obchodný zákonník v platnom znení.2.Produkty (ďalej aj „Veci“) sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a

zároveň sú zverejnené v Internetovom obchode Predávajúceho.

II. Odkazy

2.1.Na vzťahy zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru, alebo služieb

(ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť)

s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekonajú v rámci

predmetu svojej podnikateľskej činnosti (spotrebiteľmi), sa vzťahujú okrem

všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení

neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z.

o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe

zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových

priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

2.2.Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady

medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý je právnická osoba alebo fyzická

osoba podnikateľ, ktorý koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti /osoby,

ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa/ sa riadia podľa zákona č. 513/1991 Zb.

Obchodný zákonník v platnom znení.

2.3.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z. Predávajúci informuje

spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku

ktorým sa predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom

správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú

správanie predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania

vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo

obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným

právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy), ktoré sa

predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s

nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.

III. Zodpovednosť Predávajúceho za vady produktov (tovarov a služieb)3.1.Predávajúci je povinný dodať vec (tovar), alebo službu v súlade s

uzavretou kúpnou zmluvou t.j. v požadovanej akosti, množstve a bez vád

(faktických, právnych).

3.2.Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec, alebo služba pri

prevzatí Kupujúcim. Ak nejde o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady,

ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Odporúčame

Kupujúcemu aby vady tovarov, alebo služieb uplatnil u Predávajúceho bez

zbytočného odkladu. Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady

vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu

cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

3.3.Kupujúci je oprávnený predávanú vec, alebo službu pred prevzatím

prezrieť.

IV. Záručná doba

4.1.Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba pokiaľ ide o použitú vec je 12

mesiacov. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci, alebo služby

Kupujúcim.

4.2.Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá

Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe

(záruka). Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale

alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa

záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

4.3.Ak ide o použitú vec, Kupujúci a Predávajúci sa môžu dohodnúť aj na

kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.

4.4.Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu,

ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná

doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky veci.4.5.Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou

formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto

záručného listu vydať doklad o kúpe.

4.6.Vyhlásením v záručnom liste vydanom Kupujúcemu alebo v reklame môže

Predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto

zákone. V záručnom liste určí Predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.

4.7.Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci Kupujúcim. Ak má kúpenú

vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než Predávajúci, začne záručná doba

plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ Kupujúci objednal

uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne

a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.

4.8.Ak Kupujúcim nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení

Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť

v zmysle ustanovenia Čl. IV, bod 4.1 tohto Reklamačného poriadku.

4.9.Ak dôjde k výmene za novú vec, začne plynúť záručná doba znova od

prevzatia novej veci.

4.10.Ak dôjde k výmene časti novej veci, u ktorej to povaha veci dovoľuje. Na

uvedenú časť začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci.

4.11.Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba,

zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

4.12.Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva

zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak

neboli uplatnené v záručnej dobe.

4.13.V prípade ak je Kupujúci spotrebiteľom, v rámci zákonnej záručnej lehoty

sa reklamácie riadia zákonom č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom

č. 250/2007 Z.z, o ochrane spotrebiteľa, obidva zákony v platnom a účinnom

znení, s prihliadnutím k spresneniam v tomto Reklamačnom poriadku.4.14.Ak dôjde k výmene veci, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia

novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá

záruka.

V. Postup pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady (Reklamácia)

5.1.Kupujúci je oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady veci,

tovaru, alebo služby na adrese: Vyskilluj s. r. o., Ulica Veterná 8760/43 Trnava

917 01, Slovenská republika

Kupujúci môže vždy využiť právo uplatniť osobne reklamáciu v ktorejkoľvek

prevádzkarni spoločnosti, v ktorej je prijatie reklamácie vzhľadom na povahu

veci možné, alebo v sídle spoločnosti, alebo prostredníctvom tretích osôb

napr. prepravné spoločnosti, zásielkové spoločnosti, Slovenská pošta a.i..

Pri reklamácii Predávajúci odporúča Kupujúcemu doložiť faktúru, záručný list,

alebo iný doklad preukazujúci zakúpenie reklamovaného tovaru

u Predávajúceho. Kupujúcemu sa odporúča pri uplatňovaní reklamovanej

veci, alebo služby opísať vadu a uviesť ako sa vada prejavuje.

5.1.1.V prípade ak Kupujúci reklamuje tovar, alebo službu inak ako osobne,

Predávajúci odporúča Kupujúcemu aby zasielal tovar spolu s detailným

popisom vady tovaru, a dokladom preukazujúcim zakúpenie tovaru v našom

obchode (napríklad doklad o zaplatení, faktúra, záručný list), a to z dôvodu

urýchlenia reklamačného procesu.

5.1.2.Tovar v prípade reklamácie odporúčame zasielať doporučenou formou.

Tovar Predávajúci odporúča nezasielať formou dobierky, ktorá nebude zo

strany Predávajúceho prevzatá.

5.1.3.Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi

potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov

diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení

reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť

ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu sdokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa

nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie

reklamácie iným spôsobom.

5.1.4. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad

najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s

dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť

odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.

5.2.Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu

škody podľa osobitného predpisu.

5.3.Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm.

m) zákona č. 250/2007 Z. z. v platnom znení (pod vybavením reklamácie sa

rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku,

výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej

zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej

odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3

pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch,

najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo

služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení

spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených

prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však

nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu

predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň

uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto

odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie

predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní

alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na

vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má

právo na výmenu výrobku (predmetu reklamácie) za nový výrobok.5.4.Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od

kúpy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe

odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia

nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie

ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný

poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho

zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

5.5.Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a

Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v

doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok

na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej

osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace

účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok

odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže

zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova;

počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.

Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova

uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako

aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú

reklamáciu nemožno zamietnuť.

5.6.Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä

poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu

vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za vady

tovarov a služieb. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby veci, alebo

služby má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.

5.7.Náležitosti odborného posúdenia v zmysle bodu 5.4 tohto článku:

Odborné posúdenie musí obsahovať:

a) identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,b) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,

c) popis stavu výrobku,

d) výsledok posúdenia,

e) dátum vyhotovenia odborného posúdenia.

5.8.Ak to charakter výrobku umožňuje, spotrebiteľ Predávajúcemu (určenej

osobe) výrobok odovzdá pri uplatnení reklamácie. Ak povaha výrobku

neumožňuje doručiť výrobok predávajúcemu (určenej osobe), spotrebiteľ

môže pri uplatnení reklamácie požadovať odstránenie vady na mieste, kde sa

výrobok nachádza alebo si s Predávajúcim (určenou osobou) dohodnúť

spôsob prepravy výrobku.

5.9.Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď

Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby

nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy

právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

VI. Práva Kupujúceho pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady

6.1.Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola

bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez

zbytočného odkladu odstrániť.

6.2.Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo

ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu

nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť

vady.

6.3.Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za

bezvadnú, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

6.4.Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec

mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu vecialebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak

ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné

vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

6.5.Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu

z ceny veci.

VII. Záverečné ustanovenia

7.1.Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných

obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov

tohto internetového obchodu. Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky

a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto internetového

obchodu sú zverejnené na doméne Internetového obchodu Predávajúceho.

7.2.V prípade zmeny v Reklamačnom poriadku, vzťah medzi Kupujúcim a

Predávajúcim sa riadi podľa Reklamačného poriadku platného a účinného pri

uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.

7.3.Tento reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho

zverejnenia v Internetovom obchode Predávajúce dňa 14.4.2023