Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Internetového obchodu www.vyskilluj.sk, vrátane všetkých domén druhej
rady
I. Všeobecné ustanovenia
1.1.Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb.
Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“),
zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej iba
„Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č.102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
Predávajúceho v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom
obchode v platnom znení. A upravuje právny vzťah medzi Predávajúcim,
ktorým je:
1.2.Predávajúcim je spoločnosť
Obchodné meno: Vyskilluj s. r. o.
Sídlo: Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika
Zapísaná v registri Okresného súdu Trnava, Oddiel Sro, Vložka číslo 47906/T
IČO: 53388178
DIČ: 2121360032
Bankový účet: SK29 1100 0000 0029 4909 3601
Predávajúci nie je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/
(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo
služieb ponúkaného Predávajúcim v Internetovom obchode Predávajúceho, a
ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto
Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich
spotrebiteľa, v zmysle platnej legislatívy Slovenskej republiky, najmä zákonov,
zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru aleboposkytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákona č.
250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
1.3.Emailový kontakt kontakt na Predávajúceho je:
Email: info@vyskilluj.sk
1.4.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je:
Vyskilluj s. r. o., Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika
1.5.Tento Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Kupujúceho, ktorý
je spotrebiteľ pri uplatňovaní práv z vád veci (tovaru), alebo služieb v zmysle
uzatvorenej kúpnej zmluvy na diaľku s Predávajúcim prostredníctvom
elektronického obchodu Predávajúceho www.vyskilluj.sk, vrátane všetkých
domén druhej rady
1.6.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá
odoslala objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového
formulára využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími
diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
1.7. Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní
kúpnej zmluvy prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho,
nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
1.8.Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi
Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim.
1.9.Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady
medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý je právnická osoba alebo fyzická
osoba podnikateľ, ktorý koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti /osoby,
ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa/ sa riadia podľa zákona č. 513/1991 Zb.
Obchodný zákonník v platnom znení.2.Produkty (ďalej aj „Veci“) sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a
zároveň sú zverejnené v Internetovom obchode Predávajúceho.
II. Odkazy
2.1.Na vzťahy zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru, alebo služieb
(ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť)
s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekonajú v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti (spotrebiteľmi), sa vzťahujú okrem
všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení
neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
2.2.Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady
medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý je právnická osoba alebo fyzická
osoba podnikateľ, ktorý koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti /osoby,
ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa/ sa riadia podľa zákona č. 513/1991 Zb.
Obchodný zákonník v platnom znení.
2.3.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z. Predávajúci informuje
spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku
ktorým sa predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom
správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú
správanie predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania
vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo
obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným
právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy), ktoré sa
predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s
nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.
III. Zodpovednosť Predávajúceho za vady produktov (tovarov a služieb)3.1.Predávajúci je povinný dodať vec (tovar), alebo službu v súlade s
uzavretou kúpnou zmluvou t.j. v požadovanej akosti, množstve a bez vád
(faktických, právnych).
3.2.Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec, alebo služba pri
prevzatí Kupujúcim. Ak nejde o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady,
ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Odporúčame
Kupujúcemu aby vady tovarov, alebo služieb uplatnil u Predávajúceho bez
zbytočného odkladu. Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady
vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu
cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
3.3.Kupujúci je oprávnený predávanú vec, alebo službu pred prevzatím
prezrieť.
IV. Záručná doba
4.1.Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba pokiaľ ide o použitú vec je 12
mesiacov. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci, alebo služby
Kupujúcim.
4.2.Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá
Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe
(záruka). Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale
alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa
záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
4.3.Ak ide o použitú vec, Kupujúci a Predávajúci sa môžu dohodnúť aj na
kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.
4.4.Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu,
ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná
doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky veci.4.5.Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou
formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto
záručného listu vydať doklad o kúpe.
4.6.Vyhlásením v záručnom liste vydanom Kupujúcemu alebo v reklame môže
Predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto
zákone. V záručnom liste určí Predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.
4.7.Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci Kupujúcim. Ak má kúpenú
vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než Predávajúci, začne záručná doba
plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ Kupujúci objednal
uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne
a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
4.8.Ak Kupujúcim nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení
Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť
v zmysle ustanovenia Čl. IV, bod 4.1 tohto Reklamačného poriadku.
4.9.Ak dôjde k výmene za novú vec, začne plynúť záručná doba znova od
prevzatia novej veci.
4.10.Ak dôjde k výmene časti novej veci, u ktorej to povaha veci dovoľuje. Na
uvedenú časť začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci.
4.11.Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba,
zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
4.12.Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva
zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak
neboli uplatnené v záručnej dobe.
4.13.V prípade ak je Kupujúci spotrebiteľom, v rámci zákonnej záručnej lehoty
sa reklamácie riadia zákonom č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom
č. 250/2007 Z.z, o ochrane spotrebiteľa, obidva zákony v platnom a účinnom
znení, s prihliadnutím k spresneniam v tomto Reklamačnom poriadku.4.14.Ak dôjde k výmene veci, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia
novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá
záruka.
V. Postup pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady (Reklamácia)
5.1.Kupujúci je oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady veci,
tovaru, alebo služby na adrese: Vyskilluj s. r. o., Ulica Veterná 8760/43 Trnava
917 01, Slovenská republika
Kupujúci môže vždy využiť právo uplatniť osobne reklamáciu v ktorejkoľvek
prevádzkarni spoločnosti, v ktorej je prijatie reklamácie vzhľadom na povahu
veci možné, alebo v sídle spoločnosti, alebo prostredníctvom tretích osôb
napr. prepravné spoločnosti, zásielkové spoločnosti, Slovenská pošta a.i..
Pri reklamácii Predávajúci odporúča Kupujúcemu doložiť faktúru, záručný list,
alebo iný doklad preukazujúci zakúpenie reklamovaného tovaru
u Predávajúceho. Kupujúcemu sa odporúča pri uplatňovaní reklamovanej
veci, alebo služby opísať vadu a uviesť ako sa vada prejavuje.
5.1.1.V prípade ak Kupujúci reklamuje tovar, alebo službu inak ako osobne,
Predávajúci odporúča Kupujúcemu aby zasielal tovar spolu s detailným
popisom vady tovaru, a dokladom preukazujúcim zakúpenie tovaru v našom
obchode (napríklad doklad o zaplatení, faktúra, záručný list), a to z dôvodu
urýchlenia reklamačného procesu.
5.1.2.Tovar v prípade reklamácie odporúčame zasielať doporučenou formou.
Tovar Predávajúci odporúča nezasielať formou dobierky, ktorá nebude zo
strany Predávajúceho prevzatá.
5.1.3.Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi
potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov
diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení
reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť
ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu sdokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa
nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
5.1.4. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť
odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
5.2.Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu
škody podľa osobitného predpisu.
5.3.Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm.
m) zákona č. 250/2007 Z. z. v platnom znení (pod vybavením reklamácie sa
rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku,
výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej
zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej
odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo
služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených
prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však
nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu
predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň
uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto
odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie
predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní
alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu výrobku (predmetu reklamácie) za nový výrobok.5.4.Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od
kúpy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe
odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie
ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný
poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho
zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
5.5.Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a
Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v
doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok
na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej
osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže
zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova;
počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova
uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako
aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú
reklamáciu nemožno zamietnuť.
5.6.Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä
poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu
vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za vady
tovarov a služieb. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby veci, alebo
služby má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.
5.7.Náležitosti odborného posúdenia v zmysle bodu 5.4 tohto článku:
Odborné posúdenie musí obsahovať:
a) identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,b) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,
c) popis stavu výrobku,
d) výsledok posúdenia,
e) dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
5.8.Ak to charakter výrobku umožňuje, spotrebiteľ Predávajúcemu (určenej
osobe) výrobok odovzdá pri uplatnení reklamácie. Ak povaha výrobku
neumožňuje doručiť výrobok predávajúcemu (určenej osobe), spotrebiteľ
môže pri uplatnení reklamácie požadovať odstránenie vady na mieste, kde sa
výrobok nachádza alebo si s Predávajúcim (určenou osobou) dohodnúť
spôsob prepravy výrobku.
5.9.Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď
Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby
nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy
právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
VI. Práva Kupujúceho pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady
6.1.Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez
zbytočného odkladu odstrániť.
6.2.Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo
ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť
vady.
6.3.Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za
bezvadnú, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
6.4.Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec
mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu vecialebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak
ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
6.5.Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu
z ceny veci.
VII. Záverečné ustanovenia
7.1.Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných
obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov
tohto internetového obchodu. Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky
a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto internetového
obchodu sú zverejnené na doméne Internetového obchodu Predávajúceho.
7.2.V prípade zmeny v Reklamačnom poriadku, vzťah medzi Kupujúcim a
Predávajúcim sa riadi podľa Reklamačného poriadku platného a účinného pri
uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
7.3.Tento reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho
zverejnenia v Internetovom obchode Predávajúce dňa 14.4.2023
