Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Internetového obchodu www.vyskilluj.sk, vrátane všetkých domén druhej

rady

I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov

1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia

právne vzťahy medzi spoločnosťou

Obchodné meno: Vyskilluj s. r. o.

Sídlo: Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika

Zapísaná v registri Okresného súdu Trnava, Oddiel Sro, Vložka číslo 47906/T

IČO: 53388178

DIČ: 2121360032

Bankový účet: SK29 1100 0000 0029 4909 3601

Predávajúci nie je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/

(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo

služieb ponúkaného Predávajúcim v Internetovom obchode Predávajúceho, a

ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto

Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich

spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov:

Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo

poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy

uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení,

Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov,

Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení, Zákon č.

40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o

ochrane spotrebiteľa v platnom znení.

1.1. Kontakt na Predávajúceho je:Email: info@vyskilluj.sk

1.1.1.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je:

Vyskilluj s. r. o., Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika

1.2.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne

vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim.

2.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá

odoslala objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového

formulára využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími

diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

2.1.Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní

kúpnej zmluvy prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho,

nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.

2.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného

vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb,

resp. s fyzickými osobami– podnikateľmi, ktoré konajú v rámci predmetu

svojej podnikateľskej činnosti /Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení

spotrebiteľa/ sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný

zákonník v platnom znení.

2.3.Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto Všeobecných

obchodných podmienok rozumie zmluva medzi Predávajúcim a

spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo

viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej

prítomnosti Predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla

prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.3.Produkty (ďalej aj „Veci“) sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a

zároveň sú zverejnené v Internetovom obchode Predávajúceho.

4.Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému

prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s

názvom www.vyskilluj.sk, vrátane všetkých domén druhej rady (ďalej aj

„Internetový obchod“).

5.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany

spotrebiteľa je:

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie

so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj

Trhová 243/2 917 01 Trnava

Slovenská republika

Kontakt:

tel. č.: 033/551 26 56

e-mail: tt@soi.sk

webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-

podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

6.Sťažnosti, alebo podnety Kupujúci môže taktiež adresovať aj priamo

Predávajúcemu na adresu. Predávajúci zároveň odporúča Kupujúcim, aby

sťažnosti a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia) Predávajúcemu

adresovali na emailovú adresu Predávajúceho: info@vyskilluj.sk

Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená

do 10 pracovných dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení Predávajúci

informuje Kupujúceho rovnakou formou, akou Kupujúci sťažnosť, alebo

podnet Predávajúcemu doručil.

7.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z. Predávajúci informuje

spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku

ktorým sa predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexomsprávania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú

správanie predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania

vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo

obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným

právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy), ktoré sa

predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ

s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.

II. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy

1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie

objednávky produktov Kupujúcim realizované prostredníctvom elektronického

objednávkového formulára, využitím webového sídla Predávajúceho,

prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza

momentom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú

Kupujúci vytvoril v zmysle Čl. II., bod 1 týchto VOP Predávajúcim, (elektronicky

na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania

objednávky).

2.1. V prípade ak si Kupujúci zvolí ako formu platby online platbu kartou, platbu

prevodom, na účet Predávajúceho k uzavretiu Kúpnej zmluvy dochádza

momentom súčasného splnenia dvoch podmienok, a to:

2.1.1.Pripísania celkovej ceny objednávky na účet Predávajúceho.

2.1.2.Potvrdením objednávky Kupujúceho Predávajúcim v zmysle Čl. II, bod. 2

týchto VOP.

2.1.3.V prípade ak boli splnené obe podmienky uvedené v bodoch 2.1.1. a 2.1.2.

Čl. II týchto VOP. K uzatvoreniu Kúpnej zmluvy dochádza momentom splnenia

podmienky, ktorá bola splnená neskôr.3.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením

všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho

4.Predávajúci informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov

Kupujúcim, je objednanie spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to

formou platby akú si zvolil Kupujúci.

III. Kúpna cena a platobné podmienky

1. Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Internetového

obchodu (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt

a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.

2. Základným platidlom je mena euro.

3. Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených v internetovom obchode

Predávajúceho je celková cena tovarov alebo služieb vrátane všetkých daní,

pričom je zreteľne uvedená na Internetovom obchode Predávajúceho. V

kúpnej cene tovarov, alebo služieb nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné

náklady súvisiace s dodaním produktov. Predávajúci nie je platcom DPH /

dane z pridanej hodnoty/.

4.Formy dopráv a informácie o formách dopravy sú uvedené v čl. VII bod. 2

a nasl., týchto VOP.

5.Formy platieb a informácie o formách platieb sú uvedené v článku IV. bod 1

a nasl., týchto VOP.

IV. Spôsoby platby

1. Za tovar a služby v Internetovom obchode Predávajúceho môžete platiť

týmito spôsobmi:1.1. platba bankovou kartou prostredníctvom platobnej brány – cena 0 Eur,

Kupujúci má možnosť vykonať opakovanú platbu kartou.

1.2. platba prevodom na účet Predávajúceho prostredníctvom platobnej

brány – cena 0 Eur

V. Dodanie produktov

1. Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu tovary, alebo

služby v lehote najneskôr do 7 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v

zmysle čl. II, bod 2 a násl., týchto VOP. Zvyčajná lehota kedy Predávajúci tovar,

alebo službu zvyčaje Kupujúcemu doručí okamžite po vykonaní platby.

1.1. Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom

množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú

k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty

prípadne služby.

2. Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim

v objednávke.

3. Dodanie produktu Predávajúci uskutoční elektronicky k rukám Kupujúceho

(alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).

4. Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo

Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).

5. Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a

zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v lehote, ktorá je v súlade s lehotou

doručenia podľa týchto VOP, avšak len za predpokladu, že Kupujúcemu

nebudú účtované žiadne dodatočné náklady, a len v prípade ak stým

Kupujúci súhlasí.

VI. Prevzatie produktu1. Vlastnícke právo prechádza z Predávajúceho na Kupujúceho momentom

doručenia a riadneho prevzatia tovaru, alebo služby Kupujúcim.

VII. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu

1. Prepravné náklady Predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu

uvedeného na internetovej stránke. Formy dopravy sú uvedené v čl. VII bod 2.1.

a nasl., týchto VOP, pričom ceny za uvedené formy dopráv sú uvedené v čl. VII

bod 2.2. a nasl., týchto VOP.

2. Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:

2.1. Formy Dopravy:

2.1.1.Elektronické sprístupnenie obsahu

2.2.Ceny za Dopravu:

2.2.1.Cena za Elektronické sprístupnenie obsahu – cena 0 Eur

VIII. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu

1.Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14

kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, ak si Predávajúci riadne a včas

splnil informačné povinnosti podľa § 3 ods. 1 písm. h). zák. č. 102/2014 Z.z.

v platnom znení .

Ak Predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve

odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z.).,

spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy

uzavretej na diaľku, alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových

priestorov Predávajúceho do 14 dní odo dňa:

a) prevzatia tovaru podľa čl. VIII, bod 1a. týchto VOP v prípade zmlúv,

predmetom ktorých je predaj tovaru,b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo

c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na

hmotnom nosiči.

1a. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ

alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti

objednaného tovaru, alebo ak sa

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene,

okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom

prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom

prevzatia prvého dodaného tovaru.

1.1.Ak Predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h),

zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení až dodatočne, najneskôr však do 12

mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa čl. VIII

bod 1. týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo

dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.

1.2.Ak Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm.

h) zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení ani v dodatočnej lehote podľa čl. VIII

bod 1.1 týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a

14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa

odseku podľa čl. VIII bod 1. týchto VOP

1.3.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru,

aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

2. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy

zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej

Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci navrhne, že sitovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota

podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na

prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. (§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).

3. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej

zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o

odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň

lehoty na adresu Predávajúceho, ktorá je:

Vyskilluj s. r. o., Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika

Toto právo môže spotrebiteľ uplatniť aj v ktorejkoľvek prevádzkarni

Predávajúceho.

4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy možno u Predávajúceho uplatniť v listinnej

podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Uplatnenie

odstúpenia od zmluvy je možné uskutočniť aj prostredníctvom Formulára na

odstúpenie od zmluvy, ktorý je sprístupnený na webovej stránke

Predávajúceho. Spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj ústne a to

najmä jednoznačne formulovaným vyhlásením spotrebiteľa vyjadrujúce jeho

vôľu odstúpiť od zmluvy. Predávajúci odporúča spotrebiteľovi aby v

odstúpení od zmluvy uviedol číslo objednávky, dátum nákupu, druh od akého

tovaru odstupuje, meno a priezvisko, adresu a prípade aj číslo účtu, na ktorý

mu budú vrátené všetky platby, ktoré poskytol Predávajúcemu z odstupujúcej

zmluvy, ak sa rozhodne, že si žiada zaslať platbu za tovar na ním uvedené

číslo účtu. V opačnom prípade Predávajúci vráti spotrebiteľovi platbu za tovar

rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe.

5. Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom

poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru,

ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec

zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci

nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa

§ 3 ods. 1 písm. h). Zákona č. 102/2014 Z. z.6. Spotrebiteľ môže k odstúpeniu od zmluvy bez uvedenia dôvodu

využiť formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne

prístupný na internetovej stránke Predávajúceho.

7. Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Z.z., znáša

náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č.

102/2014 Z.z., a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na

vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť

prostredníctvom pošty, To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať

sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). zákona č. 102/2014

Z.z.

8. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo

dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky

platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane

nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým

nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o

ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe

zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových

priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov

9. V zmysle § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení., Predávajúci nie

je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ

výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob

doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie

rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na

najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.

10. Zásielky poslané v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy ako dobierka

nebudú z našej strany prevzaté. Kupujúcim odporúčame zasielať zásielky

doporučene, alebo obdobnou formou bez uvedenia sumy dobierky.11. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru

Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To

neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil

povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji

tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo

zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a

doplnení niektorých zákonov

12. Okrem povinností uvedených v odsekoch 1, 3 až 5 a § 9 ods. 3 Zákona č.

102/2014 Z. z. uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať za

následok vznik ďalších nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.

13. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú

vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.

Konkrétne:

a)poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom

spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením

tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí

služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

b)predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien

na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže

dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,

tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného

spotrebiteľa,

d)predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

e)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z

dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný

obal bol po dodaní porušený,f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní

neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g)predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase

uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30

dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré Predávajúci nemôže

ovplyvniť,

h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne

požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých

predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na

vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy

Predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred

neobjednal,

i)predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových

záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak

spotrebiteľ tento obal rozbalil,

j)predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o

predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,

k)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava

tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo

poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa

ktorej sa Predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase

alebo v dohodnutej lehote,

l)poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho

poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ

vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca

právo na odstúpenie od zmluvy.

14.V prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci je povinný vrátiť Spotrebiteľovi

finančné prostriedky rovnakou formou, akou ich od Spotrebiteľa obdržal.Meniť formu vrátenia finančných prostriedkov Spotrebiteľovi, je možné len na

základe súhlasu spotrebiteľa.

15.Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie

je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 9 odseku 1 zákona č. 102/2014.

Z.z. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže

zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar

vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

16.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania

služieb udelil výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014. Z.z.

v platnom znení, spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu iba cenu za

skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od

zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na

základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v

zmluve nadhodnotená, cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na

základe trhovej ceny poskytnutého plnenia.

17.Spotrebiteľ nie je povinný platiť za

17.1.služby poskytnuté počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez

ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak:

17.1.1.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h)

alebo písm. j), Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

17.1.2.spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím

poskytovania služby podľa § 4 ods. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

17.2.úplne alebo čiastočne poskytnutý elektronický obsah, ktorý nie je

dodávaný na hmotnom nosiči, ak:17.2.1.spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím

poskytovania elektronického obsahu podľa § 4 ods. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z.

v platnom znení

17.2.2.spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením

súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo

17.2.3.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie v súlade s § 6 ods. 1

alebo ods. 2 písm. b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

18.Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov

Predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia

zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť

Predávajúcemu poštou, Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie

tovaru na svoje náklady v lehote podľa §9 ods. 1. zákona č. 102/2014. Z.z.,

v platnom znení

19.Predávajúci poučuje Kupujúceho, že ak sa má na základe zmluvy o

službách začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od

zmluvy alebo ak Kupujúci o poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na

odstúpenie od zmluvy požiada:

19.1.Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred

uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí

služby právo na odstúpenie od zmluvy.

19.2.Predávajúci musí disponovať výslovným súhlasom Kupujúceho so

začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy

a vyhlásenie o tom, že spotrebiteľ bol riadne poučený podľa bodu 19.1. článku

VIII, týchto VOP.

IX. Alternatívne riešenie sporov1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci

vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva,

zákazník má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak

Predávajúci na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie

zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej

odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie

alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o

alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení

niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie

spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia

(kontakt nájdete TU) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba

zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom

Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na

stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo TU; zákazník má právo voľby, na

ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Zákazník

môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského

sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na

webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo TU.

Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi

Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy

ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako

spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva

hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom

riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

X. Záverečné ustanovenia

1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných

podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných

obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením v Internetovom

obchode Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných

podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľaVšeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení

Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.

2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného

vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy

podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /

spotrebiteľmi/, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964

Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy,

najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo

poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy

uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007

Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť

Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov

tohto internetového obchodu. Dokumenty – Reklamačný poriadok a Zásady a

poučenia o ochrane osobných údajov tohto internetového obchodu sú

zverejnené na doméne Internetového obchodu Predávajúceho.

4.Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich

zverejnením v Internetovom obchode Predávajúceho 14.4.2023