Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Internetového obchodu www.vyskilluj.sk, vrátane všetkých domén druhej
rady
I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov
1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia
právne vzťahy medzi spoločnosťou
Obchodné meno: Vyskilluj s. r. o.
Sídlo: Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika
Zapísaná v registri Okresného súdu Trnava, Oddiel Sro, Vložka číslo 47906/T
IČO: 53388178
DIČ: 2121360032
Bankový účet: SK29 1100 0000 0029 4909 3601
Predávajúci nie je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/
(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo
služieb ponúkaného Predávajúcim v Internetovom obchode Predávajúceho, a
ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto
Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich
spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov:
Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení,
Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov,
Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení, Zákon č.
40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa v platnom znení.
1.1. Kontakt na Predávajúceho je:Email: info@vyskilluj.sk
1.1.1.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je:
Vyskilluj s. r. o., Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika
1.2.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne
vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim.
2.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá
odoslala objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového
formulára využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími
diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
2.1.Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní
kúpnej zmluvy prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho,
nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
2.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného
vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb,
resp. s fyzickými osobami– podnikateľmi, ktoré konajú v rámci predmetu
svojej podnikateľskej činnosti /Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení
spotrebiteľa/ sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný
zákonník v platnom znení.
2.3.Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto Všeobecných
obchodných podmienok rozumie zmluva medzi Predávajúcim a
spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo
viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej
prítomnosti Predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla
prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.3.Produkty (ďalej aj „Veci“) sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a
zároveň sú zverejnené v Internetovom obchode Predávajúceho.
4.Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému
prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s
názvom www.vyskilluj.sk, vrátane všetkých domén druhej rady (ďalej aj
„Internetový obchod“).
5.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany
spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj
Trhová 243/2 917 01 Trnava
Slovenská republika
Kontakt:
tel. č.: 033/551 26 56
e-mail: tt@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-
podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
6.Sťažnosti, alebo podnety Kupujúci môže taktiež adresovať aj priamo
Predávajúcemu na adresu. Predávajúci zároveň odporúča Kupujúcim, aby
sťažnosti a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia) Predávajúcemu
adresovali na emailovú adresu Predávajúceho: info@vyskilluj.sk
Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená
do 10 pracovných dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení Predávajúci
informuje Kupujúceho rovnakou formou, akou Kupujúci sťažnosť, alebo
podnet Predávajúcemu doručil.
7.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z. Predávajúci informuje
spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku
ktorým sa predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexomsprávania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú
správanie predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania
vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo
obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným
právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy), ktoré sa
predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ
s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.
II. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy
1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie
objednávky produktov Kupujúcim realizované prostredníctvom elektronického
objednávkového formulára, využitím webového sídla Predávajúceho,
prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza
momentom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú
Kupujúci vytvoril v zmysle Čl. II., bod 1 týchto VOP Predávajúcim, (elektronicky
na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania
objednávky).
2.1. V prípade ak si Kupujúci zvolí ako formu platby online platbu kartou, platbu
prevodom, na účet Predávajúceho k uzavretiu Kúpnej zmluvy dochádza
momentom súčasného splnenia dvoch podmienok, a to:
2.1.1.Pripísania celkovej ceny objednávky na účet Predávajúceho.
2.1.2.Potvrdením objednávky Kupujúceho Predávajúcim v zmysle Čl. II, bod. 2
týchto VOP.
2.1.3.V prípade ak boli splnené obe podmienky uvedené v bodoch 2.1.1. a 2.1.2.
Čl. II týchto VOP. K uzatvoreniu Kúpnej zmluvy dochádza momentom splnenia
podmienky, ktorá bola splnená neskôr.3.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením
všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho
4.Predávajúci informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov
Kupujúcim, je objednanie spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to
formou platby akú si zvolil Kupujúci.
III. Kúpna cena a platobné podmienky
1. Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Internetového
obchodu (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt
a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.
2. Základným platidlom je mena euro.
3. Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených v internetovom obchode
Predávajúceho je celková cena tovarov alebo služieb vrátane všetkých daní,
pričom je zreteľne uvedená na Internetovom obchode Predávajúceho. V
kúpnej cene tovarov, alebo služieb nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné
náklady súvisiace s dodaním produktov. Predávajúci nie je platcom DPH /
dane z pridanej hodnoty/.
4.Formy dopráv a informácie o formách dopravy sú uvedené v čl. VII bod. 2
a nasl., týchto VOP.
5.Formy platieb a informácie o formách platieb sú uvedené v článku IV. bod 1
a nasl., týchto VOP.
IV. Spôsoby platby
1. Za tovar a služby v Internetovom obchode Predávajúceho môžete platiť
týmito spôsobmi:1.1. platba bankovou kartou prostredníctvom platobnej brány – cena 0 Eur,
Kupujúci má možnosť vykonať opakovanú platbu kartou.
1.2. platba prevodom na účet Predávajúceho prostredníctvom platobnej
brány – cena 0 Eur
V. Dodanie produktov
1. Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu tovary, alebo
služby v lehote najneskôr do 7 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v
zmysle čl. II, bod 2 a násl., týchto VOP. Zvyčajná lehota kedy Predávajúci tovar,
alebo službu zvyčaje Kupujúcemu doručí okamžite po vykonaní platby.
1.1. Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom
množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú
k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty
prípadne služby.
2. Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim
v objednávke.
3. Dodanie produktu Predávajúci uskutoční elektronicky k rukám Kupujúceho
(alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).
4. Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo
Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).
5. Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a
zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v lehote, ktorá je v súlade s lehotou
doručenia podľa týchto VOP, avšak len za predpokladu, že Kupujúcemu
nebudú účtované žiadne dodatočné náklady, a len v prípade ak stým
Kupujúci súhlasí.
VI. Prevzatie produktu1. Vlastnícke právo prechádza z Predávajúceho na Kupujúceho momentom
doručenia a riadneho prevzatia tovaru, alebo služby Kupujúcim.
VII. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu
1. Prepravné náklady Predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu
uvedeného na internetovej stránke. Formy dopravy sú uvedené v čl. VII bod 2.1.
a nasl., týchto VOP, pričom ceny za uvedené formy dopráv sú uvedené v čl. VII
bod 2.2. a nasl., týchto VOP.
2. Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:
2.1. Formy Dopravy:
2.1.1.Elektronické sprístupnenie obsahu
2.2.Ceny za Dopravu:
2.2.1.Cena za Elektronické sprístupnenie obsahu – cena 0 Eur
VIII. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
1.Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14
kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, ak si Predávajúci riadne a včas
splnil informačné povinnosti podľa § 3 ods. 1 písm. h). zák. č. 102/2014 Z.z.
v platnom znení .
Ak Predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve
odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z.).,
spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy
uzavretej na diaľku, alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov Predávajúceho do 14 dní odo dňa:
a) prevzatia tovaru podľa čl. VIII, bod 1a. týchto VOP v prípade zmlúv,
predmetom ktorých je predaj tovaru,b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na
hmotnom nosiči.
1a. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ
alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti
objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene,
okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom
prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom
prevzatia prvého dodaného tovaru.
1.1.Ak Predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h),
zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení až dodatočne, najneskôr však do 12
mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa čl. VIII
bod 1. týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo
dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
1.2.Ak Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm.
h) zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení ani v dodatočnej lehote podľa čl. VIII
bod 1.1 týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a
14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa
odseku podľa čl. VIII bod 1. týchto VOP
1.3.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru,
aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
2. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy
zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej
Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci navrhne, že sitovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota
podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na
prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. (§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).
3. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej
zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o
odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň
lehoty na adresu Predávajúceho, ktorá je:
Vyskilluj s. r. o., Ulica Veterná 8760/43 Trnava 917 01, Slovenská republika
Toto právo môže spotrebiteľ uplatniť aj v ktorejkoľvek prevádzkarni
Predávajúceho.
4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy možno u Predávajúceho uplatniť v listinnej
podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Uplatnenie
odstúpenia od zmluvy je možné uskutočniť aj prostredníctvom Formulára na
odstúpenie od zmluvy, ktorý je sprístupnený na webovej stránke
Predávajúceho. Spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj ústne a to
najmä jednoznačne formulovaným vyhlásením spotrebiteľa vyjadrujúce jeho
vôľu odstúpiť od zmluvy. Predávajúci odporúča spotrebiteľovi aby v
odstúpení od zmluvy uviedol číslo objednávky, dátum nákupu, druh od akého
tovaru odstupuje, meno a priezvisko, adresu a prípade aj číslo účtu, na ktorý
mu budú vrátené všetky platby, ktoré poskytol Predávajúcemu z odstupujúcej
zmluvy, ak sa rozhodne, že si žiada zaslať platbu za tovar na ním uvedené
číslo účtu. V opačnom prípade Predávajúci vráti spotrebiteľovi platbu za tovar
rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe.
5. Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom
poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru,
ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci
nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa
§ 3 ods. 1 písm. h). Zákona č. 102/2014 Z. z.6. Spotrebiteľ môže k odstúpeniu od zmluvy bez uvedenia dôvodu
využiť formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne
prístupný na internetovej stránke Predávajúceho.
7. Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Z.z., znáša
náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č.
102/2014 Z.z., a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na
vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť
prostredníctvom pošty, To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať
sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). zákona č. 102/2014
Z.z.
8. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo
dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky
platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane
nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým
nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
9. V zmysle § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení., Predávajúci nie
je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ
výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob
doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie
rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na
najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
10. Zásielky poslané v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy ako dobierka
nebudú z našej strany prevzaté. Kupujúcim odporúčame zasielať zásielky
doporučene, alebo obdobnou formou bez uvedenia sumy dobierky.11. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru
Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To
neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil
povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov
12. Okrem povinností uvedených v odsekoch 1, 3 až 5 a § 9 ods. 3 Zákona č.
102/2014 Z. z. uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať za
následok vznik ďalších nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.
13. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú
vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
Konkrétne:
a)poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí
služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b)predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien
na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže
dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa,
d)predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný
obal bol po dodaní porušený,f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní
neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g)predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase
uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30
dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré Predávajúci nemôže
ovplyvniť,
h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne
požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých
predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na
vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy
Predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred
neobjednal,
i)predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak
spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j)predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o
predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava
tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo
poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa
ktorej sa Predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase
alebo v dohodnutej lehote,
l)poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ
vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca
právo na odstúpenie od zmluvy.
14.V prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci je povinný vrátiť Spotrebiteľovi
finančné prostriedky rovnakou formou, akou ich od Spotrebiteľa obdržal.Meniť formu vrátenia finančných prostriedkov Spotrebiteľovi, je možné len na
základe súhlasu spotrebiteľa.
15.Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie
je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 9 odseku 1 zákona č. 102/2014.
Z.z. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
16.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania
služieb udelil výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014. Z.z.
v platnom znení, spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu iba cenu za
skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od
zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na
základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v
zmluve nadhodnotená, cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na
základe trhovej ceny poskytnutého plnenia.
17.Spotrebiteľ nie je povinný platiť za
17.1.služby poskytnuté počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez
ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak:
17.1.1.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h)
alebo písm. j), Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
17.1.2.spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím
poskytovania služby podľa § 4 ods. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
17.2.úplne alebo čiastočne poskytnutý elektronický obsah, ktorý nie je
dodávaný na hmotnom nosiči, ak:17.2.1.spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím
poskytovania elektronického obsahu podľa § 4 ods. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z.
v platnom znení
17.2.2.spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
17.2.3.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie v súlade s § 6 ods. 1
alebo ods. 2 písm. b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
18.Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
Predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia
zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť
Predávajúcemu poštou, Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie
tovaru na svoje náklady v lehote podľa §9 ods. 1. zákona č. 102/2014. Z.z.,
v platnom znení
19.Predávajúci poučuje Kupujúceho, že ak sa má na základe zmluvy o
službách začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od
zmluvy alebo ak Kupujúci o poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na
odstúpenie od zmluvy požiada:
19.1.Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred
uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí
služby právo na odstúpenie od zmluvy.
19.2.Predávajúci musí disponovať výslovným súhlasom Kupujúceho so
začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
a vyhlásenie o tom, že spotrebiteľ bol riadne poučený podľa bodu 19.1. článku
VIII, týchto VOP.
IX. Alternatívne riešenie sporov1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva,
zákazník má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak
Predávajúci na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie
zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej
odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia
(kontakt nájdete TU) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba
zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom
Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na
stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo TU; zákazník má právo voľby, na
ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Zákazník
môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského
sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na
webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo TU.
Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi
Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy
ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako
spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva
hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom
riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
X. Záverečné ustanovenia
1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných
podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných
obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením v Internetovom
obchode Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných
podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľaVšeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení
Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného
vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy
podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /
spotrebiteľmi/, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964
Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy,
najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007
Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť
Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov
tohto internetového obchodu. Dokumenty – Reklamačný poriadok a Zásady a
poučenia o ochrane osobných údajov tohto internetového obchodu sú
zverejnené na doméne Internetového obchodu Predávajúceho.
4.Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich
zverejnením v Internetovom obchode Predávajúceho 14.4.2023
